Vrij en ontspannen presteren

Voor wie?

 

 

Ter verbetering van je gezondheid en om lekkerder in je vel te zitten

 

De Alexandertechniek helpt je bij het verbeteren en voorkomen van klachten die samenhangen met een slechte houding, overbelasting en stress. Denk aan rugklachten, pijnlijke spieren en gewrichten, problemen met de ademhaling, stressgerelateerde klachten, RSI-klachten en burnout.
De techniek ondersteunt je bij het herstellen van een ziekte of blessure.
En ook bij een zwangerschap en bevalling is hij zeer behulpzaam.

’We notice, with growing amazement, very striking improvements in such diverse things as high blood pressure, breathing, depth of sleep, overall cheerfulness and mental alertness, resilience against outside pressures, and in such a refined skill as playing a musical instrument.’
Professor Nicholas Tinbergen, Nobel Prize Winner for Medicine and Physiology

 

Voor sprekers en performers

 

Performers en sprekers ervaren meer helderheid, authenticiteit, kracht en spontaniteit. Hij wordt dan ook gegeven op conservatoria, dans- en theateropleidingen overal ter wereld. Lees meer op www.sprekenzonderstress.nl

’The Alexander Technique has helped me to undo knots, unblock energy and deal with almost paralysing stage fright.’
William Hurt, Actor

Schrijvers en kunstenaars gebruiken de techniek om hun creatieve proces de ruimte te geven.

’I find the Alexander Technique very helpful in my work. Things happen without you trying. They get to be light and relaxed. You must get an Alexander teacher to show it to you.’
John Cleese, Actor

Sporters presteren beter door de Alexandertechniek en de toepassing ervan helpt bij de preventie en het herstel van blessures.

Ter verbetering van je persoonlijke effectiviteit en voor meer awareness

 

De Alexandertechniek kun je je leven lang gebruiken om je zelfkennis en je awareness te vergroten en je vaardigheden op ieder terrein te verfijnen en te verbeteren. De techniek helpt je om met aandacht te leven en te werken.

‘The Alexander Technique makes a real difference to my often tense and busy life. Its thoughtful approach has made me calmer, improved my concentration and given me a clearer sense of my own well being. I am verygrateful for it.’
Joan Bakewell, TV presenter and journalist